SPLOŠNA PRAVILA IN POGOJI ZA POTOVANJE
Splošni pogoji poslovanja so sestavni del vseh naših aranžmajev in so splošno dostopni na spletni strani www.4travel.si, kjer so tudi posebej označeni. Prav tako so dostopni vsem potnikom v poslovalnici Potovalne agencije 4evertravel. Potnik je ob podpisu pogodbe seznanjen s splošnimi pogoji in navodili in z njimi nepreklicno soglaša. Prav tako so sestavni del pogodbe oz. napotnice/voucherja, ki jo skleneta Potovalna agencija 4evertravel oz. pooblaščena agencija in potnik, ki se prijavlja za določen turistični aranžma. Splošni pogoji veljajo le za turistične aranžmaje, ki jih organizira Potovalna agencija 4evertravel, razen v kolikor je izrecno navedeno, da veljajo tudi za prodajo aranžmajev drugih organizatorjev. V primeru, da je v posebnih pogojih poslovanja ali posameznem programu glede katerekoli točke splošnih pogojev in navodil določeno drugače, velja navedba oz. določilo, navedeno v programu. Šteje se, da je naročnik seznanjen z določili teh Splošnih pogojev in navodili ter da jih sprejema od trenutka, ko je telefonsko, po internetu ali osebno naročil storitev, ki je bila na voljo na spletni strani Potovalne agencije 4evertravel ali v poslovalnici družbe.
CENE ARANŽMAJA, PRIJAVA IN VPLAČILA ARANŽMAJA
Cene za vse aranžmaje so navedene v valuti, ki pripada državi iz katere izhaja organizator potovanja in v slovenskih tolarjih in so izračunane po obračunskem tečaju podjetja 4MEDIA d.o.o.. Organizator si v skladu z Zakonom o obligacijskih razmerjih pridržuje pravico do spremembe objavljenih cen, če se spremeni tečaj referenčnih valut, na osnovi katerih je zaračunano potovanje, ali zaradi sprememb cen v tarifah prevoznikov, ki vplivajo na ceno potovanja. Iz tega razloga soglasje kupca ni potrebno za zvišanje cene aranžmaja do 10% . Če pa podražitev preseže 10% , ima kupec pravico razdreti pogodbo brez plačila odpovednih stroškov. Organizator za vsako prijavo zaračuna prijavnino v znesku 14,00 EUR na osebo razen v primeru če ni v programu potovanja drugače določeno.
Cena aranžmaja velja pod naslednjimi pogoji:
- da potnik ob prijavi vplača 30% celotne vrednosti aranžmaja, manjkajočih 70% cene pa je treba plačati najmanj 14 dni pred potovanjem.
- da potnik ob rezervaciji na poizvedbo ali opcijo vplača akontacijo v višini 35,00 EUR in na dan potrditve rezervacije s strani organizatorja potovanja vplača v sladu z a.) točko.
V primeru, da potnik ob prijavi ne navede pravilnih podatkov, je odgovoren za vse stroške oz. posledice, nastale zaradi napačnih podatkov. Prijava potnika je zavezujoča. Od nje lahko odstopi le v skladu z določili o potnikovi odpovedi potovanja navedenih v Splošnih pogojih. Za zavezujočo prijavo se poleg izrecne pisne prijave oziroma podpisane pogodbe šteje tudi vsako naročilo, posredovano v ustni ali pisni obliki, ki vsebuje ime in priimek potnika in ostalih udeležencev, številko kreditne kartice ali identifikacijo drugega plačilnega inštrumenta, plačilo prijavnine ali njenega dela, plačilo stroškov prijave ali dejanje, ki nakazuje na to, da je potnik posredoval zavezujočo prijavo ali prijava, ki vsebuje katerega koli izmed navedenih podatkov.
Potovanje mora biti v celoti plačano najmanj 14 dni pred odhodom. V primeru nespoštovanja roka dokončnega plačila se potnik odpoveduje pravici do obresti na vplačano akontacijo. Obresti na vplačano akontacijo se obračunajo in izplačajo na zahtevo potnika. Če ni v programu drugače določeno, veljajo cene posameznega turističnega aranžmaja na osebo za nastanitev v dvoposteljnih sobah.Vsak otrok, ne glede na starost in višino popustov, mora biti naveden na potovalnem dokumentu in mora imeti veljavne dokumente, potrebne za državo v ali skozi katero potuje. V primeru, da otrok ni naveden na potovalnem dokumentu oz. voucherju se šteje, da otrok ni upravičenec iz pogodbe o potovanju. V primeru telefonske prodaje turističnih aranžmajev se pogodba šteje za sklenjeno z dnem odobrene avtorizacije za plačilo s kreditno kartico s strani banke, oziroma v primeru dogovora o plačilu s položnico z dnem ko podjetje 4MEDIA d.o.o prejme plačilo na svoj račun, oziroma v primeru dogovora o plačilu v poslovalnici podjetja 4MEDIA d.o.o z dnem plačila v poslovalnici.
PRIJAVA, VPLAČILA, REZERVACIJA ARANŽMAJA, SPREMEMBA IMENA in SPREMEMBA TERMINA, ODPOVED ARANŽMAJA NA PORTALIH ZA SKUPINSKE NAKUPE
V primeru nakupa aranžmaja na portalih za skupinsko nakupovanje je obvezna rezervacija termina s šifro kupona na elektronski naslov objavljen v ponudbi/aranžmaju najmanj 7 dni pred odhodom oz. do zapolnitve prostih mest. V rezervaciji je obvezno potrebno navesti šifre kupona, ime, priimek in naslov potnika, termin ter kontaktno telefonsko številko. Rezervacija velja, ko je pisno potrjena s strani ponudnika in je poravnana prijavnina v višini 10,00 EUR. Rezervacija kupona ali nakup kupona brez posredovane e-mail rezervacije ne zagotavlja prostega mesta na izletu.
Vsaka sprememba imena (CHANGE NAME) ali vsaka druga sprememba (termina, lokacije, rojstni datumi itd...) se zaračuna v višini 10,00 EUR.
Odpoved rezervacije je možna vsaj 7 dni pred dogovorjenim terminom, sicer se kupon smatra unovčen - po tem roku so možne le zamenjave imen. Pri odpovedi rezervacije velja navedena tabela odpovednih stroškov pod "ODPOVED POTOVANJA". Kupon se smatra kot unovčen tudi v primeru če potnik , ki je kupil kupon ne rezervira termina ali pa je termin rezerviral, vendar ni prišel ali odpovedal termina vsaj 7 dni pred odhodom.
V primeru, da je potnik termin rezerviral zadnje 3(tri) dni pred odhodom, termin pa je že zaseden ima podjetje 4media d.o.o. pravico do povračila vseh svojih stroškov, razliko pa vrne potniku. Organizator lahko odpove aranžma v primeru, če se ne prijavi minimalno število potnikov, predvideno za posamezno vrsto aranžmajev:
- za avtobusne aranžmaje 45 potnikov;
Organizator je kupce dolžan o tem obvestiti najmanj 5 dni pred začetkom izvedbe aranžmaja potom elektronske pošte in jim predložiti drug termin, ki mora biti izveden po isti ali nižji ceni in istimi pogojih kakor termin ki je bil odpovedan. V primeru, da se kupec ne odloči za drugi termin mu organizator vrne denar zmanjšan za provizijo portalov za skupinske nakupe. V primeru, da organizator ni poskrbel za drugi termin pod isto ali nižjo ceno in istimi pogoji, kupcem vrne celoten vplačani znesek potovanja, razen prijavnine / prijave gosta ter zavarovanja rizika odpovedi v primeru če ga je potnik sklenil ob prijavi.
V primeru organizatorjeve odpovedi potovanja potnik nima pravice do povračila stroškov vizuma, potrebnega za vstop v državo, kamor naj bi se potovalo, ali stroškov cepljenj, ki so bili s programom zahtevani, rezervacijskih stroškov in ne do vračila vseh premij zavarovanja (riziko odpovedi in zavarovanje v tujini s asistenco).
OBVEŠČANJE POTNIKOV
Potniki so se dolžni glede obveznih zdravstvenih ter mejnih formalnosti za državo v ali skozi katero potujejo pozanimati pri Zavodu za zdravstveno zavarovanje Slovenije (obvezna cepljenja, zdravstvena priporočila ipd.) oziroma Ministrstvu RS za zunanje zadeve (vizumi in druge mejne formalnosti).
REZERVACIJA NA VPRAŠANJE OZIROMA NA POIZVEDBO
V primeru, da podjetje 4MEDIA d.o.o ali organizator potovanja v trenutku sklenitve pogodbe o potovanju ne moreta dokončno potrditi rezervacije, se izvede rezervacija na vprašanje oziroma poizvedbo. V primeru, da je rezervacija na poizvedbo potrjena v roku 7 dni od sklenitve pogodbe o potovanju le ta potnika zavezuje. Podjetje 4MEDIA d.o.o ima pravico do povrnitve škode, ki nastane v primeru, da potnik odstopi od pogodbe. V primeru takšnega odstopa od pogodbe veljajo pravila točke Odpoved potovanja. V primeru, da rezervacija na vprašanje ni potrjena se šteje pogodba o potovanju za nično. V primeru, da rezervacija s strani organizatorja potovanja, hotela, letalske družbe,.. ni bila potrjena si podjetje 4MEDIA d.o.o pridržuje pravico do povračila administrativnih stroškov v višini 25,00 EUR.
KATEGORIZACIJA IN OPIS STORITEV
Objekti v katalogih so označeni v skladu z uradno kategorizacijo države, v kateri se nahajajo, veljavno v času izdaje kataloga, z odstopanjem pol zvezdice navzgor ali navzdol. Prehrana, komfort in ostala ponudba so pod nadzorom krajevnih turističnih organizacij. Standardi turističnih ponudb med izbranimi cilji so različni in neprimerljivi. Organizator ne prevzema odgovornost za katerokoli pisno ali ustno informacijo, ki ni v skladu z opisi storitev v tem programu.
SPREMEMBA PROGRAMA
Organizator programa ima pravico do spremembe programa, če nastanejo izredne okoliščine, ki jih ni bilo možno predvideti, se jim izogniti ali preprečiti. Organizator programa ima pravico, da programa ne izvede, v primeru premajhnega števila prijav. Ob kakršni koli dodatni spremembi programa, organizator potnika obvezno obvesti 7 dni pred pričetkom programa.
Organizator programa ne more prevzeti odgovornosti zaradi ne izvajanja programa, zaradi nastopa kakršnekoli višje sile pred in/ali med potekom programa. V tem primeru lahko potnikom zagotovi storitve, v spremenjeni obliki, glede na obstoječe možnosti, če obstajajo.
Organizator lahko zamenja po pogodbi dogovorjeno nastanitev, kar se lahko zgodi šele na kraju samem, vendar le z nastanitvijo v objektu iste ali višje kategorije ter na lastne stroške. Letalski, ladijski prevoznik si pridržuje pravico do spremembe letalskega, ladijskega voznega reda, kar se lahko zgodi tudi tik pred odhodom.
ORGANIZATORJEVA PRAVICA DO ODPOVEDI
Organizator si v skladu z veljavno zakonodajo pridržuje pravico do odpovedi potovanja ali do spremembe programa potovanja. Organizator si pridržuje pravico do odpovedi potovanja najkasneje 7 (sedem) dni pred predvidenim odhodom, če se za potovanje ne prijavi potrebno, v programu ali pogodbi o potovanju, navedeno število potnikov.
Če v programu ali v pogodbi o potovanju ni drugače navedeno, je najmanjše število potnikov v določenem prevoznem sredstvu naslednje:
- za potovanje z avtobusom – najmanj 40 potnikov po avtobusu;
- za potovanje na rednih letalskih progah v Evropi - najmanj 20 potnikov v posamezni skupini;
- za potovanje na medcelinskih letalskih progah - najmanj 15 potnikov v posamezni skupini;
- za potovanje s posebnimi letali, vlaki ali hidrokrilnimi ladjami - najmanj 80 % zasedenosti le-teh.
V primerih, ko organizator izrecno pisno jamči odhod oziroma zagotavlja odhod, potovanja ne more odpovedati, razen v primeru višje sile. Covid-19 / Veljajo zakonodajni ukrepi v izbranih državah EU.
Organizator si pridržuje pravico do popolnega ali delnega odstopa od pogodbe, če pred izvajanjem ali med izvajanjem programa nastopijo izredne okoliščine, ki jih ni bilo mogoče pričakovati, odstraniti ali se jim izogniti, za organizatorja pa te okoliščine pomenijo utemeljen razlog, da pogodbe ne bi sklenil, če bi obstajale ob sklenitvi pogodbe.
Nobena od pogodbenih strank ni odgovorna za katerokoli kršitev pogodbe o potovanju, če je nezmožnost izpolnjevanja pogodbenih obveznosti ali posameznih njenih določil posledica nepredvidenih, nepričakovanih in neodvrnljivih dogodkov, ki so splošno znani kot višja sila, ali ukrepov države ali drugih pristojnih upravnih organov ter dejanje tretjih oseb, ki niso odvisni od volje stranke in ji stranki nista mogli pričakovati, preprečiti ali odkloniti. Organizator potniku ne odgovarja za škodo, ki potniku nastane po pogodbi o potovanju zaradi višje sile.
Pri turističnih aranžmajih ter ostalih turističnih storitvah, kjer je ustrezno vreme bistven pogoj za izpolnitev programa, se odstop od pogodbe zaradi slabega oziroma neustreznega vremena šteje kot odstop od pogodbe zaradi izrednih okoliščin. V tem primeru ima potnik pravico le do povrnitve vplačanega zneska ali do prenosa vplačanega zneska na drug termin.
Organizator lahko odstopi od pogodbe in zahteva povrnitev škode od potnika, ki neposredno krši določbe pogodbe, ki jo je sklenil z organizatorjem , predvsem če se ugotovi, da je potnik namerno sporočil napačne podatke o številu potnikov ali njihovi starosti, oziroma je med potovanjem prišlo do sprememb, potnik pa o tem ni obvestil organizatorja.
Organizator si pridržuje pravico do spremembe dneva in časa odhoda oziroma do odpovedi potovanja zaradi spremembe letalskega voznega reda ali nastopa višje sile ter pravico do spremembe smeri potovanja, če se spremenijo pogoji za potovanje (nov vozni red, negotov položaj v državi, kjer je organiziran program, naravne nesreče ali drugi nepredvidljivi - videni vzroki, na katere organizator ne more vplivati), brez posebne odškodnine in po veljavnih predpisih v potniškem prometu.
Organizator mora o taki spremembi nemudoma obvestiti potnika, ki mora spremembo pisno potrditi.
Organizator ne prevzema odgovornosti za spremembe programa zaradi nastopa kakršnekoli višje sile med trajanjem potovanja. V teh primerih lahko potnikom zagotovi storitve v spremenjeni obliki, glede na obstoječe možnosti.
V primeru, da organizator odpove potovanje ali če pred ali med izvajanjem programa nastopijo izredne okoliščine, ima potnik pravico do povračila vplačane cene aranžmaja razen do povračila stroškov vizuma, potrebnega za vstop v državo, kamor naj bi se potovalo, stroškov cepljenj, ki so bili s programom zahtevani ali do vračila plačila premije za zavarovanje rizika odpovedi, zavarovanja, sklenjenega pri zavarovalnici oziroma vračila vplačila odstopnine. Organizator o kakršnikoli naknadni spremembi programa potnika nemudoma obvesti. Če 4MEDIA d.o.o. oziroma drug organizator potovanja odstopi od pogodbe med njenim izpolnjevanjem, ima pravico do pravičnega plačila za dogovorjene storitve. Potnik nima pravice do povračila rezervacijskih stroškov.
Organizator ne odgovarja za zamude letal, ladij ali vlakov, kakor tudi ne za spremembe programa, ki bi nastale kot posledica takšnih zamud.
V primeru, da organizator zaradi izrednih okoliščin, ki jih ni mogel pričakovati, niti se jim izogniti ali jih odvrniti, na kraju samem ne more zagotoviti nastanitve potnikov v dogovorjenem objektu, lahko nastani potnike v objektu iste kategorije ali višje kategorije in samo v dogovorjenem kraju.
ODPOVED POTOVANJA
Potnik ima pravico do odpovedi potovanja na prijavnem mestu, kjer se je prijavil in to obvezno v pisni obliki, sicer se odpoved potovanja ne upošteva. V primeru, ko potnik odpove aranžma, ima podjetje 4MEDIA d.o.o (4EVERTRAVEL) pravico do povračila stroškov zaradi odpovedi potovanja. Višina povračila stroškov je odvisna od časa, v katerem je potnik predložil odpoved. Če potnik odpove aranžma, je dolžan podjetju 4MEDIA d.o.o (4EVERTRAVEL) povrniti stroške prijavnine v višini 15,00 € na pogodbo. Višina povračila stroškov odpovedi aranžmaja je odvisna od časa pred dnevom pričetka opravljanja storitve v katerem je potnik predložil odpoved oziroma drugače odpovedal potovanje:
- do 30 dni pred odhodom - 10% cene aranžmaja,
- od 29 do 15 dni pred odhodom - 50% cene aranžmaja,
- od 14 do 8 dni pred odhodom - 80% cene aranžmaja,
- od 7 dni do vključno dneva odhoda oziroma pričetka opravljene storitve - 100% cene aranžmaja.
V primeru, da so v programu pogoji za povračilo stroškov zaradi odstopa od pogodbe o potovanju s strani potnika drugače določeni, veljajo pogoji, določeni v programu. Ob odstopu od pogodbe o potovanju mora potnik podpisati ustrezen dokument, ki mu ga v podpis ponudi prodajni svetovalec. V primeru, da zavrne podpis tega dokumenta, se šteje, kot da od pogodbe o potovanju ni odstopil.
Med potovanjem lahko potnik prekine potovanje na svojo željo in s pisno izjavo o prekinitvi. Če potnik med potovanjem potovanje prekine, ob vrnitvi nima pravice do povračila stroškov ali kupnine, ne delno ne v celoti. Če potnik med potovanjem po svoji želji spremeni program oziroma ne potuje po programu, ki je sestavni del pogodbe z podjetjem 4MEDIA d.o.o., se šteje, da je potnik odstopil od pogodbe med potovanjem. Tudi v tem primeru nima pravice do povračila stroškov ali kupnine, ne delno ne v celoti. V tem primeru pa je potnik odgovoren za stroške in škodo, ki jo je s spremembo programa povzročil organizatorju.
V primeru spremembe programa na željo potnika ali zaradi višje sile, ne da bi za to obstajali razlogi na strani podjetja 4MEDIA d.o.o., potnik nima pravice zahtevati kakršnekoli odškodnine ali znižanja cene. V vseh primerih, ko je predmet pogodbe nakup letalskih vozovnic, ima podjetje 4MEDIA d.o.o. poleg stroškov stornacije in administrativnih stroškov tudi pravico do zadržanja rezervacijske pristojbine (TSC).
Potnik oziroma organizator potovanja na zahtevo potnika lahko po sklenitvi pogodbe spremeni ime ali število potnikov, nastanitev, datum potovanja, vendar le pod pogojem, da je taka sprememba možna brez odpovedi aranžmaja. Prenos na tretjo osebo je možen zgolj na podlagi pisnega obvestila ali obvestila po elektronski pošti s strani potnika in vsaj sedem dni pred začetkom turističnega aranžmaja. Za vsako tako spremembo podjetje 4MEDIA d.o.o. zaračuna potniku rezervacijske stroške. V primerih, ko pa so stroški spremembe višji, še zlasti, kadar aranžma obsega tudi prevoz s čarterjem ali prevoz z redno letalsko linijo, in nastanejo tudi stroški izvajalcev zaradi odstopa in spremembe, pa podjetje 4MEDIA d.o.o. zahteva povrnitev dejanskih stroškov, nastalih zaradi spremembe.
Pri odpovedi potovanja zaradi izrednih okoliščin COVID -19, ki preprečujejo izvedbo potovanja (npr. ukrep ukinitve javnega prometa, zaprtje mejnih prehodov, razglašene epidemije, ukinitev ladijskega prometa, karantena v drugi državi, kamor ljudje potujejo) vam povrnemo vsa vplačana sredstva na vaš račun brez dodatnih stroškov (razen rizika odpovedi in prijavnine). V primeru, da bo napovedana karantena za prihod v Slovenijo oziroma bo uveljavljeno obvezno cepljenje se bo lahko vsak potnik odločil o svojem načrtovanem potovanju. V tem primeru bo tudi vsak potnik, ki bo odpovedal potovanje zaradi le teh omejitev, dobil vrnjena vsa vplačana sredstva na račun razen stroškov vizuma, potrebnega za vstop v državo, kamor naj bi se potovalo, stroškov cepljenj, ki so bili s programom zahtevani ali do vračila plačila premije za zavarovanje rizika odpovedi.
ODSTOPNINA - ZAVAROVANJE RIZIKO ODPOVEDI POTOVANJA
Če potnik ob prijavi predvideva, da se morda zaradi določenih okoliščin (ki utegnejo nastopiti pri njem ali v njegovi ožji družini) potovanja ne bo udeležil, lahko položi odstopnino, oz. pooblasti podjetje 4MEDIA d.o.o ,da zanj pri zavarovalni družbi sklene zavarovanje za riziko odpovedi turističnega aranžmaja. Zavarovanje je mogoče skleniti le ob prijavi za potovanje in ne kasneje.
Zavarovanje velja le za primer vojaškega vpoklica, bolezni ali smrti v ožji družini (zakonec, starši, otroci) in se lahko uveljavlja le ob predložitvi ustreznega zdravniškega potrdila. Potek reševanja škodnega primera in čas reševanja škodnega primera je v pristojnosti zavarovalnice.
Ne glede na plačano odstopnino ima podjetje 4MEDIA d.o.o v primeru potnikove odpovedi potovanja pravico do povrnitve administrativnih stroškov. Administrativni stroški znašajo do 25,00 EUR. V primeru, da potnik odpove potovanje oz. odstopi od pogodbe zaradi višje sile, pa ni vplačal odstopnine, ima podjetje 4MEDIA d.o.o pravico do povračila vseh svojih stroškov, razliko pa vrne potniku. S programom se lahko posebej določi drugačna višina odstopnine, oziroma, da odstopnina ni možna.
Potnik ima pravico do uveljavljanja vračila plačila turističnega aranžmaja na podlagi plačane odstopnine v primeru, da pogodbo o potovanju zaradi zgoraj navedenih razlogov odpove najkasneje do dve uri pred začetkom potovanja. Kot začetek potovanja, ki se začne z organiziranim avtobusnim, letalskim ali ladijskim prevozom, se šteje ura avtobusnega, letalskega ali ladijskega odhoda. V primeru, ko v turistični aranžma ni vključen organiziran prevoz, pa se kot začetek potovanja šteje ura, ko bi potnik lahko dejansko prevzel ključe nastanitvenega objekta (običajno ob 14.00 uri).
Če potnik potovanja ne začne na dan, ki je določen kot začetek potovanja in od potovanja pred začetkom pisno ne odstopi, nima pravice do uveljavljanja vračila vplačane kupnine za turistični aranžma na podlagi plačane odstopnine. Pri turističnih aranžmajih, pri katerih ni vključen organiziran prevoz, potnik nima pravice do vračila vplačanega zneska na podlagi odstopnine, če se na dan začetka potovanja ne zglasi v nastanitvenem objektu.
Šteje se tudi, da potnik ni začel potovanja oziroma da je odstopil od pogodbe, kadar potnika ne sprejme na prevoz prevoznik (letalski, ladijski, avtobusni in podobno) iz kakršnihkoli utemeljenih razlogov, ki so lahko varnostne ali regulativne narave, ne glede na to, ali se je to zgodilo na začetku potovanja ali med potovanjem. Potnik je v takem primeru odgovoren za vso povzročeno škodo in ne more uveljavljati nobenih vračil plačila za turistični aranžma na podlagi plačane odstopnine. Potnik prav tako nima pravice do povračila iz naslova odstopnine v primeru, ko ne predloži ustreznega pisnega dokazila o upravičenem razlogu za odstop od pogodbe o potovanju.
Zahtevka za uveljavitev odstopnine ni mogoče uveljavljati po datumu začetka potovanja, kakor tudi ne za čas neizkoriščenega dela potovanja.
V primeru, da potnik sklene zavarovanje rizika odpovedi turističnega potovanja pri kateri izmed zavarovalnic, se potnikove pravice iz naslova zavarovanja rizika odpovedi uveljavljajo pri tej zavarovalnici, pri čemer se uporabljajo splošni pogoji zavarovalnice. Potek reševanja škodnega primera in čas reševanja škodnega primera je v pristojnosti zavarovalnice, pri kateri je sklenjeno zavarovanje rizika odpovedi.
OBVEZNOSTI ORGANIZATORJA
Organizator mora skrbeti za dobro izvedbo storitev in izbiro poslovnih partnerjev ter zastopati pravice in interese potnikov skladno z dobrimi navadami v turizmu. Potniku je dolžan nuditi vse v programu aranžmaja navedene storitve in mu je odgovoren za morebiti nerealizirane ali le delno realizirane storitve. Organizator izključuje vsakršno odgovornost v primeru spremembe ali nerealizacije storitev nastalih zaradi višje sile
(glej točko VSEBINA ARANŽMAJA) ali zamud prevoznih sredstev v skladu s pozitivnimi zakonskimi predpisi in mednarodnimi konvencijami.
PRODAJA LETALSKIH VOZOVNIC
Podjetje 4MEDIA d.o.o je pooblaščena agencija za prodajo letalskih kart in pri prodaji letalskih kart potniku nastopa kot posrednik. Glavni organizator potovanja je prevoznik naveden na letalski karti. Pri prodaji / nakupu letalskih vozovnic veljajo splošni pogoji poslovanja letalskega prevoznika.
POTNIKOVE OBVEZNOSTI
Potnik se je dolžan informirati o veljavnih predpisih o potnih listinah, vizumih, deviznih, carinskih in zdravstvenih predpisih Potnik je dolžan skrbeti, da on osebno ter njegovi dokumenti in prtljaga ustrezajo pogojem, predvidenim z obmejnimi carinskimi, zdravstvenimi in drugimi predpisi svoje države, kakor tudi tiste v ali skozi katero potuje. Potnik je dolžan organizatorju ob prijavi posredovati natančne podatke zase in za osebe, ki jih prijavlja na potovanje (ime se mora ujemati s tistim v potnem listu). Če zaradi nespoštovanja predpisov potnik potovanja ne bi mogel nadaljevati, nosi sam vse stroške, ki nastanejo v zvezi s tem njemu in njegovim sopotnikom. Potnik mora spoštovati hišni red v gostinskih in hotelskih objektih (pri veliko hotelih srednje in visoke kategorije je za vstop v restavracijo predpisana ustrezna garderoba, npr. dolge hlače) ter dobronamerno sodelovati s predstavnikom organizatorja in izvajalcem storitev. Če potnik ne upošteva svojih obveznosti, odgovarja organizatorju za povzročeno škodo, organizator pa odklanja vsakršno odgovornost za škodo, ki bi jo potnik lahko utrpel v takem primeru.
PRTLJAGA
Potnik ima pravico do brezplačnega prevoza prtljage (do 15 kg na čarterskih prevozih in do 20 kg prtljage na rednih letalskih prevozih). Za vsak presežni kilogram dovoljene teže potnikove prtljage je treba dodatno doplačati. Otroci do 2 let nimajo pravice do brezplačnega prevoza prtljage. Posebna prtljaga kot je kolo, surf, golf oprema se dodatno plača in sicer ponavadi ob odhodu na letališču. Prevoz te prtljage je potrebno najaviti že ob prijavi, letalski prevoznik pa si zaradi omejitve kapacitet vseeno pridržuje pravico do zavrnitve prevoza te prtljage. Vse stroške oziroma škodo, ki bi zaradi tega nastala, nosi potnik sam. Za prevoz prtljage je odgovoren prevoznik v skladu z veljavnimi predpisi. Morebitne zahtevke v zvezi s tem mora potnik uveljavljati neposredno pri letalskem prevozniku po pravilih, ki jih določi prevoznik. V primeru izgube ali poškodovanja prtljage potnik izpolni obrazec PIR letalske družbe, ki je opravila prevoz, ter izpolnjenega na kraju samem preda predstavniku letalske družbe, en izvod pa zadrži zase. Na podlagi obrazca mu letalska družba izplača odškodnino po pravilih, ki veljajo v mednarodnem potniškem prometu.
ODGOVORNOST ZA IZGUBLJENO, POŠKODOVANO ALI UKRADENO PRTLJAGO
podjetje 4MEDIA d.o.o ne prevzema odgovornosti za škodo, ki lahko nastane v času trajanja potovanja zaradi izgubljene, poškodovane ali ukradene prtljage. V tem primeru mora potnik uveljavljati škodo na kraju samem.
SOBE
Če potnik pri rezervaciji ni doplačal sobe s posebnimi značilnostmi (pogled na morje, balkon, komfort, lega- orientacija, določeno nadstropje), bo nastanjen v eni od sob, ki so uradno registrirane za izdajanje gostom v hotelu. Razdelitev sob je v pristojnosti hotelirjev, organizator potovanja nima pri tem nobenega vpliva, vaše želje lahko posreduje, ne more pa zagotoviti, da bodo le-te tudi izpolnjene. Pri nastanitvi v enoposteljni sobi mora potnik upoštevati, da le-ta ponavadi ne ustreza standardu dvoposteljne sobe, da je ponavadi manjša in ima slabšo lego. Pri nastanitvi v troposteljni sobi mora potnik upoštevati, da gre največkrat dejansko za dvoposteljno sobo s pomožnim ležiščem, pri čemer nastanitev tretje osebe ne ustreza standardu nastanitve ostalih dveh oseb. Ponavadi gre za zložljivo posteljo, ki po velikosti in udobju ni enaka normalni postelji in je primerna za otroke. Potnik naj tudi upošteva, da zložljiva postelja nekoliko omeji gibanje v sobi. Po mednarodnih običajih in pogodbah s hotelirji se izmenjava sob in apartmajev vrši med 12. in 16. uro, zato je treba pri odhodu zapustiti sobo do 10. ure, saj jo je potrebno pripraviti za nove goste.
ZDRAVSTVENI PREDPISI IN ZAŠČITA
Po predpisih Svetovne zdravstvene organizacije se je za potovanje v določene države potnik dolžan cepiti in si priskrbeti ustrezen dokument. Cepljenje je tudi obvezno, če je tovrsten predpis sprejet po sklenitvi pogodbe o potovanju; to ni opravičljiv razlog za prekinitev pogodbe. Potnik ima pravico do zdravstvene zaščite in zdravstvenih storitev v domovini in v tujini v obsegu in na način, ki je določen s predpisi pristojne zdravstvene ustanove in se je dolžan z njimi seznaniti pred začetkom potovanja. V primeru, da so v programu za potovanje navedena oz. zahtevana določena cepljenja, si mora vsak potnik sam priskrbeti mednarodno potrdilo - rumeno knjižico, z vpisanimi opravljenimi cepljenji. 4MEDIA d.o.o. ne odgovarja za morebitne zaplete ali potnikovo prekinitev potovanja, zaradi potnikovega nespoštovanja zdravstvenih predpisov države, v katero vstopa, ali programa, na katerega se je prijavil, kakor tudi ne za stroške povezane s tem. V primeru predpisane karantene, potnik sam krije stroške namestitve ter vrnitve v domovino.
USTNE INFORMACIJE O STORITVI IN NAMESTITVI
Ustne informacije in zagotovila, ki jih dobi potnik na prijavnem mestu, podjetja 4MEDIA d.o.o oz. organizatorja ne obvezujejo. To velja tudi za krajevne in hotelske prospekte, ki jih potnik dobi v hotelu ali apartmaju. Veljajo le podatki iz kataloga ali podatki, ki so napisani na prijavnici/pogodbi o potovanju, ki je sklenjena neposredno med podjetjem 4MEDIA d.o.o in potnikom.
OBVESTILO O ODHODU
Obvestilo o odhodu v katerem je navedena ura odhoda in sedežni red (v kolikor organizira prevoz podjetje 4MEDIA d.o.o prejme potnik najkasneje 3 dni pred odhodom. 4MEDIA d.o.o potnikom obvestil pred potovanjem s klasično pošto ne pošilja, razen če v programu ni drugače določeno. Potniki prejmejo obvestilo pred potovanjem na svoj elektronski naslov . Podjetje 4MEDIA d.o.o ne prevzema odgovornosti za škodo, ki lahko nastane potniku zaradi prepozne ali neizročene poštne pošiljke. V primeru, da potnik do 1 dan pred odhodom ne prejme obvestila o odhodu se je dolžan na prodajnem mestu, preko telefona ali elektronske pošte informirati o uri odhoda.
POTRDITEV URE POVRATNEGA LETA
Letalska družba oziroma organizator potovanja si pridržuje pravico do spremembe ure poleta. Potnik je dolžan 48 ur pred povratkom potrditi letalskemu prevozniku uro povratnega leta oziroma preveriti pri predstavniku organizatorja potovanja uro povratka.
PRESTOP MEJE, VIZA
podjetje 4MEDIA d.o.o oziroma organizator potovanja ne prevzema odgovornosti za izdajo vize oziroma prestop meje. Glej točko POTNIKOVE OBVEZNOSTI.
OMEJITEV ODGOVORNOSTI
V skladu z 894. členom Obligacijskega zakonika se omeji največja odškodnina zaradi nepopolno opravljene storitve na vplačani znesek. Omejitev odgovornosti velja za vsa potovanja za katere je sklenjena pogodba o potovanju v podjetju 4MEDIA d.o.o Potnik ni upravičen do nadomestila izgubljenega dobička ter povračila nematerialne škode in stroškov, ki iz nje izvirajo.
REŠEVANJE PRITOŽB
Če so bile storitve iz pogodbe o organiziranju potovanja opravljene nepopolno ali nekvalitetno, lahko potnik zahteva sorazmerno znižanje cene, pogoj pa je, da pri podjetju 4MEDIA d.o.o pisno ugovarja v zakonitem roku. Podjetje 4MEDIA d.o.o ne bo upoštevala skupne pritožbe, ki jo v eni reklamacijski zadevi podpiše več potnikov, ki niso navedeni na skupni prijavnici-pogodbi.
Pritožbeni postopek:
- Takoj v kraju samem potnik reklamira neustrezno storitev pri predstavniku organizatorja, v njegovi odsotnosti pa ponudniku storitve. Potnik mora pri odpravljanju vzroka pritožbe sodelovati s predstavnikom z dobrim namenom. Če potnik ne sprejme ponujene rešitve reklamacije, ki ustreza vplačanim storitvam po programu, organizator ne bo upošteval kasnejše reklamacije in potnikom ne bo odgovarjal na pisno pritožbo.
- Če vzroka pritožbe ni možno odpraviti, potnik s predstavnikom sestavi pisno potrdilo.
- Po povratku s potovanja mora potnik v zakonskem roku poslati pisno pritožbo na naslov 4MEDIA d.o.o, Ogrinova 30, 1291 Škofljica, ter priložiti dokaze, ki bodo dokazovali utemeljenost pritožbe (obvezno pisno potrdilo s podpisom predstavnika ,morebitne račune zaradi dodatnih stroškov, slike dejanskega stanja objekta, slike nepravilnosti ipd.). Organizator bo upošteval samo utemeljene pisne pritožbe z vsemi priloženimi dokumenti o vzroku reklamacije.
- Organizator je dolžan prvič pisno odgovoriti potniku v 8 dneh po sprejemu pritožbe, dokončno pa v primernem roku, potrebnem za pridobitev informacij o vzroku pritožbe pri ponudniku storitve; oziroma v času, ki je potreben, da pridobi informacije od tretjih oseb v skladu z 892. členom obligacijskega zakonika
- Dokler organizator ne izda sklepa, se potnik odreče posredovanju pritožbe katerekoli druge osebe, sodnih ustanov ali dajanja informacij javnim glasilom. Organizator bo reševal samo pritožbe, kjer vzroka ni bilo možno odpraviti na kraju samem.
Organizator bo reševal samo pritožbe, kjer vzroka ni bilo možno odpraviti na kraju samem. Zahtevek za znižanje cene je v vsakem primeru omejen z višino vplačanega aranžmaja. Če po krivdi podjetja 4media d.o.o. ni prišlo do izvedbe programa ali nekaterih storitev, ima potnik pravico do znižanja cene v višini realne vrednosti neizvedenih storitev. To določilo ne velja v primeru, da ima podjetje 4media d.o.o. pravico do odpovedi aranžmaja ali spremembe programa, skladno z določili teh Splošnih pogojev in zakona. Omejitev odgovornosti velja za vsa potovanja za katere je sklenjena pogodba o potovanju. Potnik ni upravičen do nadomestila izgubljenega dobička ter povračila nematerialne škode in stroškov, ki iz nje izvirajo.
Agencija ne priznava nobenega izvajalca IRPS kot pristojnega za reševanje morebitnega spora glede potnikovih zahtevkov v zvezi s potovanjem.
V primeru reklamacije za potovanje pri katerem podjetje 4MEDIA d.o.o ni organizator potovanja bo podjetje 4MEDIA d.o.o pritožbo posredoval odgovornemu organizatorju potovanja in o rešitvi reklamacije potnika pisno obvestila.
V primeru, da podjetje 4MEDIA d.o.o nastopa zgolj v vlogi informatorja (glej točko VSEBINA ARANŽMAJA), mora potnik vse reklamacijske zahtevke uveljavljati na kraju samem pri dejanskem organizatorju fakultativnega izleta, ogleda ipd.
UPORABA POTNIKOVIH PODATKOV
4MEDIA d.o.o vse pridobljene podatke o potnikih varuje v skladu z Zakonom o varstvu osebnih podatkov. Šteje se, da potnik s podpisom pogodbe pristaja na uporabo teh podatkov z namenom, da se izpolnijo pogodbene obveznosti in pravice ter tudi za namene neposrednega trženja, raziskave trga, segmentacije kupcev, statistične obdelave in obveščanja o ponudbi organizatorja in njegovih poslovnih partnerjev. V kolikor potnik tega ne želi, lahko to izjavi ob prijavi na potovanje.
LAST MINUTE IN DRUGI NIZKOCENOVNI ARANŽMAJI
Potovanje v zadnjem hipu ali »last minute« aranžma pomeni, da gre za zadnje proste turistične aranžmaje. Organizator ima občasno možnost nuditi tudi nekatere posebej označene nižje cenovne aranžmaje preko portalov za skupinske nakupe, pri katerih pa ime hotela ni nujno znano že ob sklenitvi pogodbe. To pomeni, da ime objekta še ni navedeno v programu potovanja. Pri teh aranžmajih organizator jamči za podatke, ki pa so navedeni v programu in obsegajo najmanj: kategorijo objekta (po uradni nacionalni kategorizaciji), tip sobe, storitev v hotelu (nočitev, polpenzion, all inclusive....), destinacijo potovanja. Pri teh aranžmajih se potnik seznani z imenom objekta najkasneje ob prihodu na destinacijo.
PODATKI NA SPLETNI STRANI
Na svoji spletni strani poskušamo zagotoviti točnost in ažurnost vseh podatkov. Kljub temu nimamo vpliva na morebitno nedelovanje spletne strani ali na morebitne sistemske napake, ki nastanejo pri prenašanju podatkov iz našega rezervacijske sistema na spletno stran. Izračun in informacije o turističnih aranžmajih, aktivnih klubih, izletih so izključno informativne narave. Po oddaji povpraševanja/rezervaciji preko spletne strani vas kontaktira naš uslužbenec, ki vam ponudbo potrdi ali ustrezno dopolne ter vas o tem obvesti. Spletna rezervacija/povpraševanje še ni končni nakup počitnic in ni obvezujoča ne za ponudnika in ne za uporabnika. 4MEDIA d.o.o ne prevzema odgovornosti za morebitne viruse, ki bi se k uporabnikom prenesli z naše spletne strani, in priporoča, da se uporabniki pred nevarnostjo virusov ustrezno zavarujejo še pred prenosom informacij.
SODNA PRISTOJNOST
V smislu prejšnje točke teh pogojev ima kupec storitve po tem programu pravico do reklamacije pri organizatorju programa. Če kupec ni zadovoljen z odločitvijo organizatorja, ima pravico poiskati zaščito na sodišču. V tem primeru je pristojno sodišče v kraju sedeža odgovornega organizatorja.